„Когато работех като аниматор в Дисни Студиоз, бях си извадил на ксерокс един списък с простичките указания на един от големите диснееви аниматори и си го бях забол до просветката. Първоначално списъкът е започнат от друг голям Диснеев аниматор, Глен Кийн, след като няколко години е работил като асистент на Оли Джонстън.
Тези бележки ме вдъхновяваха години наред. Въпреки че са предназначени за аниматори, които се занимават с рисувана анимация, аз съм убеден, че те се отнасят и към компютърната анимация.”
Джон Ласетър
1. Не илюстрирайте думи или механични движения. Илюстрирайте идеи или мисли чрез действия или пози или изражения на лицата.
2. Деформирайте телата, за да постигнете убедителни и живи пози и изражения на лицата.
3. Ако е възможно, търсете по-категорични промени като темпо и изражение, когато героят ви преминава от една позиция в друга.
4. Какво си мисли героят?
5. Мисълта на героя и обстоятелствата зад дадено действие, го правят интересно. Пример: Един човек отива до пощенската кутия, пуска си писмото и си отива. Или: Един човек е влюбен до полуда в момиче, което е далече. Пуска писмото, в което е „ излял душата си” с трепет и вълнение.
6. Когато анимирате диалог, не анимирайте звуците, а цели фрази. (Опростете диалога така, че да представлява редуване на рисунки, в които героят е с отворена уста за ударените гласни и съответно по-важните съгласни, особено при бърза реч.)
7. Повдигнете леко раменете и тялото поне четири квадрата преди модулацията на гласа, като в същото време нека устата да бъде анимирана точно според ритмограмата в снимачния лист.
8. Промяната на изражението и доминиращите звуци в диалога, трябва да предизвикат интерес. Направете ги, ако това въобще е възможно, в рамките на една поза на тялото. Ако главата и рамената се движат прекалено много, зрителите няма да обърнат внимание на промяната в изражението. Не движете нищо безцелно.
9. Съсредоточавайте се върху четливостта и яснотата на рисунката, а не върху чистата линия.
10. Не си позволявайте небрежност.
11. Всичко си има функция. Не рисувайте, без да знаете защо.
12. Позата на тялото винаги отразява изражението на лицето.
13. Намерете си най-добрите ключови позиции като си правите малки предварителни рисунки. Опитвайте колкото може повече варианти.
14. Анализирайте типажа в характерни за него пози - кои части са най-подходящи за деформация. Точно тези части гледайте да опростите като форма.
15. винаги си представяйте мислено какво ще рисувате.
16. Независимо дали героят ви е в едър план, винаги мислете за целия герой, никога не се съсредоточавайте само върху очите, главата и т.н. не преставайте да изпускате от поглед връзките и взаимодействията на отделните елементи в цялото.
17. Композирайте кадъра така, че най-ефектните ви рисунки да се забележат.
18. Ако работите герой във фас или три четвърти, пък и в гръб, от време на време си го рисувайте в профил. В профила по-ясно си личат пропорциите на лицето.
19. Извивките на веждите обикновено са над най-високата точка на окото.
20. Очите се движат от същите мускули, които движат и веждите.
21. Поработете над типажа, така че лицето да си има пластичност – бузите, устата и очите.
22. Опитайте се да в рисунките ви да си личи ритъмът на застъпващото се движение – коя част от тялото се движи първа, а кои я следват.
23. По възможност опростявайте формите.
24. Публиката се затруднява да разчете първите 6-8 квадрата от кадъра.
25. Действието, което добавяте в кадъра допринася ли с нещо за главната идея на кадъра? Ще я направи ли по-ясна или само ще обърка зрителите
26. Не анимирайте само, за да движите героя. Мислете какво си мисли героят, както и че този кадър е част от поредица кадри.
27. Можете да елиминирате някои действия и движения, ако си направите „хитра” постановка –по-опростеното изображение е по-четливо и не обърква публиката.
28. Използвайте половината си време за анимация в планиране и подготовка,
29. Как да анимирате животни: изяснете си първо как ще се деформират и как ще се движат нагоре - надолу тялото, вратът и главата. Чак тогава помислете за краката и ги поставете съответно на най-високите и най-ниските позиции на тялото.
A Story Artist Story: Interview With Matthew Luhn (Part 3)
Преди 14 години
1 коментар:
Това ми напомня на дестетте принципа на анимацията от "The Illusion of Life" на Франк Томас и Оли Джонстън, а именно:
"1. Squash and Stretch
2. Anticipation
3. Staging
4. Straight Ahead Action and Pose to Pose
5. Follow Through and Overlapping Action
6. Slow In and Slow Out
7. Arcs
8. Secondary Action
9. Timing
10. Exaggeration
11. Solid Drawing
12. Appeal "
Странното е, че въпреки, че този списък стои "забоден на просветка ми", винаги успявам да забравя по нещо от него :P
Публикуване на коментар